Wycieczki szkolne 2017/2018

3 – dniowa wycieczka do Trójmiasta-Malbork w terminie 6-8.06.2018 r.

Podróż upłynęła nam na słuchaniu muzyki i rozmowach. Najpierw szczęśliwie dotarliśmy do Gdańska. Tam mogliśmy podziwiać trakt królewski: Długi Targ z popularną fontanną Neptuna, Ratusz Miejski , ulicę Mariacką – znaną z licznych galerii bursztynu, oraz „koronę miasta”- kościół NMP. Następnie udaliśmy się do Stegny, gdzie czekała na nas obiadokolacja. Tuż po wieczerzy wybraliśmy się na spacer i przywitanie morza, a po powrocie uczniowie grali w gry terenowe.
Drugiego dnia zwiedzaliśmy statek niszczyciel ORP ”Błyskawica”. Jest to jedyny ocalały polski okręt zbudowany przed II wojną światową. Wielkie wrażenie zrobił także na nas zacumowany obok żaglowiec ”Dar Pomorza”.
Kolejnym punktem wycieczki było ”Akwarium Morskie”. Dzięki wizycie w Oceanarium mogliśmy uzyskać informacje na temat flory i fauny Bałtyku oraz poznać przepiękny świat głębin morskich. Podziwialiśmy też różnorodne ryby, żółwie i ośmiornice. Oglądaliśmy prawdziwe koralowce, lecz największym zainteresowaniem cieszyły się piranie. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się na rejs do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po najdłuższym drewnianym molo w Europie. Następnie udaliśmy się pod Krzywy Dom i przeszliśmy się reprezentacyjną ulicą Bohaterów Monte Cassino, potocznie zwaną Monciakiem. Następnie udaliśmy się do naszego do Ośrodka Wypoczynkowego ”Bałtyk” w Stegnie, gdzie zjedliśmy obiadokolacje i po krótkim odpoczynku ruszyliśmy nad morze. Tam spędziliśmy czas grając w piłkę, robiąc zamki z piasku, zbierając muszelki. Po intensywnych zabawach zmęczeni udaliśmy się spać.
Trzeciego dnia po śniadaniu ruszyliśmy do Malborka. Tam zwiedzaliśmy zamek krzyżacki. Zamek był rzeczywiście ogromny, pełen wielkich komnat i mrocznych zakamarków. Łatwo było się tam zgubić. W zamku obejrzeliśmy zbroje, jakie nosili Krzyżacy i broń, jaką się posługiwali. Widzieliśmy też wyposażenie kuchni, spichlerz i skarbiec zakonny oraz średniowieczną toaletę. Dowiedzieliśmy się, jak zakonnicy ogrzewali swoje ogromne zamczysko. Bardzo ciekawa była kolekcja wyrobów z bursztynu. Gdy już opuściliśmy mroczne mury krzyżackiej stolicy, udaliśmy się w drogę powrotną do domu.
Wyjazd do Trójmiasta sprawił nam wielką przyjemność. Humor, pogoda i uśmiech na twarzach świadczyły o dobrej zabawie. Zobaczyliśmy sporo ciekawych miejsc, wiele się nauczyliśmy i zrobiliśmy mnóstwo pięknych zdjęć. Jeszcze długo będziemy wspominać tę wycieczkę.

Zdjęcia z wycieczki

Dzieci komunijne u Matki Bożej w Loretto

11 czerwca 2018 r. dzieci ze szkoły podstawowej z Błędowa i Gołosz wraz

z rodzicami i opiekunami wyruszyły na autokarową pielgrzymkę do Sanktuarium Matki Bożej w Loretto koło Wyszkowa. O godzinie 11:00  ks. Paweł Szymborski odprawił Mszę św. w intencji dzieci komunijnych i ich rodzin. Po Eucharystii i pysznym obiedzie o historii tego miejsca i założycielu, ks. Ignacym Kłopotowskim, opowiedziała nam  jedna z sióstr loretanek.

Następnie udaliśmy się do lasu na dziękczynną Drogę Krzyżową. Później odwiedziliśmy sklep z pamiątkami.

Historia Sanktuarium Maryjnego w Loretto

Historia sanktuarium sięga 1928 r. Wówczas ks. Ignacy Kłopotowski, założyciel Zgromadzenia Sióstr Loretanek, proboszcz parafii Matki Bożej Loretańskiej

w Warszawie, zakupił duży majątek Zenówka, położony nad rzeką Liwiec,

w odległości 60 km od stolicy.

Na początku w Loretto była skromna kapliczka w lesie, którą następnie przeniesiono do murowanego budynku. Z uwagi na wzrastającą liczbę wiernych przychodzących na nabożeństwa zaczęto myśleć o wybudowaniu dużej kaplicy poświęconej Matce Bożej Loretańskiej. Prace rozpoczęto w 1952 r. Pierwsza Msza św. została odprawiona 19 marca 1960 r. W 1971 r. wykonano elewację zewnętrzną, umieszczając na frontonie grafikę przedstawiającą Matkę Bożą Loretańską z napisem: „Bogu w Trójcy Świętej Jedynemu i Matce Bożej Loretańskiej 1971’’. Ostateczny wystrój nadał kaplicy artysta Jerzy Machaj,

a jej poświęcenia dokonał 19 lutego 1984 r. ks. bp Jerzy Modzelewski. Początkowo kaplica była pod wezwaniem Matki Bożej Różańcowej, a od momentu sprowadzenia z Włoch figury Matki Bożej Loretańskiej – jest pod wezwaniem Matki Bożej Loretańskiej.

27 marca 1929 r. zmieniono urzędową nazwę miejscowości na Loretto, nawiązując w ten sposób bezpośrednio do Sanktuarium Świętego Domku Matki Bożej w Loreto (pisane przez jedno „t”) koło Ankony we Włoszech. Święty Domek w Loreto koło Ankony, a właściwie jego ściany, zostały przywiezione

z Ziemi Świętej do Europy przez krzyżowców. Jak mówi tradycja, w domku tym żyła Maryja z Jezusem, stąd jego wielkie znaczenie dla chrześcijaństwa. Jednocześnie z postawieniem Domku, w ołtarzu umieszczono figurę Matki Bożej z Dzieciątkiem. Rzeźba posiada dwie charakterystyczne cechy: jedna dalmatyka okrywa dwie postacie, a twarze Matki Bożej i Dzieciątka mają ciemne oblicza. W 1981 r. do polskiego Loretto sprowadzono wierną kopię tej figury.

Wycieczka do Muzeum Motoryzacji i Techniki oraz siedziby zespołu Mazowsze w Otrębusach (18 kwietnia 2018 r.)

Wycieczka do kina w Jankach

22 grudnia grupa uczniów naszej szkoły wybrała się do kina Cinema City w Jankach. Wyjazd do kina był formą uznania dla uczniów, którzy przygotowali występ naszej szkoły na Pikniku w Błędowskich Sadach. W kinie uczniowie wzięli udział w interaktywnych zajęciach wprowadzających w klimat świąt oraz obejrzeli film „Mikołaj i spółka”.

Wycieczka do Grójca

W dniu 28 listopada 2017 r. odbyła się wycieczka do Grójeckiego Ośrodka Kultury na warsztaty edukacyjne pt.”Kroniki filmowe”. Głównym celem warsztatów była edukacja w zakresie przekazu multimedialnego, technik realizacji filmowej i kreowania wizerunku. Nasi uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w projekcji pt. “Talent Show” tworzonej na żywo, w której mogli zaprezentować swój talent. Wynikiem tego przedsięwzięcia będzie film stworzony przez twórców tego widowiska, który zostanie przesłany na adres szkoły za ok. 5 tygodni. Z niecierpliwością czekamy na jego efekty.

Wycieczka do Nowego Miasta

Pielgrzymka do klasztoru Ojca Honorata Koźmińskiego w Nowy Mieście.

Dnia 14. 11. 2017 roku uczniowie klas IV – VII odwiedzili klasztor w Nowym Mieście. Wyjazd zorganizowany został w związku z trwającym rokiem Ojca Honorata Koźmińskiego. Przewodnikiem po sanktuarium był Ojciec Ryszard, który w ciekawy i interesujący sposób przybliżył uczniom postać błogosławionego sługi Bożego. Dzieciom najbardziej podobało się w Muzeum. Obejrzały eksponaty i figurę woskową Ojca Honorata. W intencji całej społeczności szkolnej w klasztorze odbędzie się nowenna w najbliższy czwartek ( 16. 11. 2017 r.) o godz. 17:15. Zapraszamy uczniów z rodzicami.
Organizator: Bogusława Woźniak

Wyjście na cmentarz parafialny w Błędowie

W dniu 24 października 2017 tuż przed Wszystkimi Świętymi uczniowie klas II- VII wraz z wychowawcami wybrali się na cmentarz parafialny w Błędowie. Dla dzieci była to doskonała okazja, by dowiedzieć się więcej o swoich przodkach i mieszkańcach, których już nie ma.

Celem spaceru było także oddanie hołdu nieznanym żołnierzom, którzy zginęli w walce o wyzwolenie Polski oraz zapalenie zniczy na ich grobach. Pogoda była słoneczna,więc wszyscy mogli obejrzeć groby ustrojone kwiatami, wieńcami i zniczami.

Wyjście do Biblioteki Publicznej w Błędowie

Dnia 24.10.2017 roku odbyła się wycieczka edukacyjna do Biblioteki Publicznej w Błędowie zorganizowana dla uczniów klas II – VII- Publicznej Szkoły Podstawowej im. 11 Listopada 1918 roku w Gołoszach.
Głównymi założeniami wycieczki było: zapoznanie uczniów z praca biblioteki gminnej, ukazanie wielkości księgozbioru oraz zachęcanie do korzystania z biblioteki.
Bibliotekarka , a zarazem dyrektor biblioteki publicznej w Błędowie p. Barbara Mikołajczyk w bardzo przystępny sposób opowiadała o swojej pracy w bibliotece, a także przedstawiła uczniom sposób zamawiania i rezerwowania książek. Zaprezentowała uczniom lokal biblioteczny, omówiła zasady korzystania z katalogu alfabetycznego, pokazała karty książek i karty czytelników. Uczniowie naszej szkoły miały możliwość przeglądania księgozbioru biblioteki za pomocą komputera znajdującego się w bibliotece. W trakcie wizyty dzieci oglądały mnóstwo książek ulokowanych w poszczególnych działach, ale największym zainteresowaniem cieszył się dział „ Literatura dla dzieci”. Na zakończenie spotkania pani B. Mikołajczyk zaprosiła dzieci do aktywnego korzystania z biblioteki.
Zdaniem uczniów wycieczka do Biblioteki Publicznej w Błędowie była bardzo pouczająca i cieszą się, że mogli tam pojechać i zapoznać się z jej ofertą, z której w przyszłości, przynajmniej niektórzy, skorzystają.
Uczniowie wyjechali na wycieczkę wraz ze swoimi wychowawcami: p. G. Czarnecką, p. K .Jankowską , p. K Rylską.
Organizatorami wycieczki były: M. Maniak i H.Wojtecka.

Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik i Muzeum Warszawy w Warszawie

Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik i Muzeum Warszawy w Warszawie 20 października 2017 r. byliśmy na wycieczce w Warszawie. Uczniowie mieli okazję przeprowadzić własne eksperymenty, doświadczyć oraz zaobserwować procesy z różnych dziedzin życia w Centrum Nauki Kopernik. Następnie udaliśmy się na spacer po Starym Mieście, aż dotarliśmy do Muzeum Warszawy. Młodsi uczestnicy wśród eksponatów poszukiwali tropów legend warszawskich. Starsi, niczym detektywi szukali śladów życia mieszkańców kamienic staromiejskich. Pogoda była wspaniała i humory nam dopisywały. Wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.